start

Aleksandra Ważny, Mateusza Grajeta

 

Uwielbiamy pomagać innym i często bierzemy udział w różnych akcjach charytatywnych i społecznych, dlatego też kiedy tylko nasza Wychowawczyni Pani Jolanta Michalczyk poinformowała nas o tym, iż możemy pomagać dzieciom, zarówno naszym rówieśnikom jak i nieco młodszym, w odrabianiu ich prac domowych bez wahania zgodziliśmy się.

 Do świetlicy staramy się chodzić minimum raz w tygodniu na około 2 godziny. Dbamy by ten czas wykorzystać jak najowocniej. Pomagamy naszym kolegom i koleżankom, uczęszczającym do świetlicy TPD, odrobić wszelkie zadania domowe, z którymi mają kłopoty. Często uczymy ich zagadnień z różnych przedmiotów,  które sprawiają im trudności. Pomaganie w taki sposób jest dla nas dodatkowym obowiązkiem, ale też świetnie spędzonym czasem. Czujemy radość, kiedy widzimy  dzieci kończące z uśmiechem odrabianie pracy domowej, albo kiedy udaje im się zrozumieć jakiś trudny temat, chociażby z matematyki. Cieszymy się kiedy słyszymy piękne i szczere „dziękuję za pomoc”, gdyż sami jesteśmy uczniami i wiemy, że czasem w szkole bywa ciężko. Praca z dziećmi, szczególnie znacznie od nas młodszymi, nie jest łatwa, dlatego też poprzez udział w projekcie nasza wdzięczność i szacunek do nauczycieli wzrosła jeszcze bardziej.

Jesteśmy pewni, iż w najbliższych latach, będziemy się starać jak najczęściej chodzić do świetlicy i nie zaniechamy tego obowiązku, gdyż przekonaliśmy się, że na prawdę warto pomagać. Dzięki uczestniczeniu w projekcie nawiązujemy nowe przyjaźnie, uczymy się radzić sobie z różnymi problemami, często pod presją czasu, potrafimy lepiej zrozumieć innych, doskonalimy umiejętność efektywnej pracy w zespole. A co najważniejsze stajemy się empatyczni i wrażliwi na problemy i trudności innych, często młodszych i słabszych od nas. Dzięki naszej determinacji i konsekwentnie realizowanemu celowi udaje nam się wspierać naszych podopiecznych w zdobywaniu wiedzy. Otrzymują oni teraz lepsze oceny, mają wzorowo odrobione prace domowe, oraz poszerzają swoje horyzonty i perspektywy.