- 1.
Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i warunki udziału w realizacji projektu pt. "Maths Matters", który jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach sektora edukacji szkolnej, partnerstwa strategiczne– współpraca szkół programu Erasmus +.
- 2. Informacje o projekcie
- Projekt realizowany jest w okresie od 01.09.2017 do 31.08.2019
- Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską i jest realizowany w ramach programu partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej – współpraca szkół programu Erasmus +.
- Projekt skierowany jest do uczniów I Społecznego Gimnazjum i. Unii Europejskiej w Zamościu
- W realizacji zadań projektu może wziąć udział dowolna liczba uczniów (minimum30 osób).
- Udział w projekcie jest dobrowolny.
- Projekt realizowany jest w formie różnych zajęć pozalekcyjnych, szkolnych oraz indywidualnie przez uczniów.
- Głównym celem projektu jest rozwijanie umiejętności podstawowych uczniów (matematycznych i w naukach ścisłych) oraz przekrojowych ( ICT, języki obce) oraz wzmocnienie profesjonalnego profilu nauczycieli
- Pozostałe cele projektu to:
- rozwój umiejętności społecznych: odpowiedzialność, solidarność, akceptacja i tolerancja w stosunku do innych
- podniesienie kompetencji językowych
- opanowanie umiejętności adaptacji i zmiany podejścia pedagogicznego
- rozwijanie gotowości do dzielenia się doświadczeniami z europejskimi kolegami
- otwartość na Europę
- Partnerami I Społecznego Gimnazjum w Zamościu są szkoły z Grecji, Niemiec, Portugalii i Węgier.
- Projekt przewiduje krótkoterminowe wymiany uczniów i nauczycieli ze szkół partnerskich.
- Wymiany (tzw. mobilności) są opłacane z grantu otrzymanego przez szkołę. Grant pokrywa koszty zakupu biletów lotniczych oraz ubezpieczenia. Uczniowie są zakwaterowani i goszczeni w rodzinach uczniów ze szkół partnerskich lub w hostelach. Wydatki własne pokrywają uczestnicy wyjazdu.
- Zgodnie z zapisami wniosku projektowego, w mobilnościach może uczestniczyć tylko niewielka liczba uczniów (13).
- 3. Zasady rekrutacji uczestników projektu
- Rekrutacja zostanie przeprowadzona w dniach 05.09-06.09.2017r. poprzez wpis uczniów na listę uczestników.
- W skład Zespołu Projektowego Erasmus+ wchodzą: Koordynator projektu – Monika Borkowska, Dyrektor szkoły – p. Bogusław Klimczuk oraz nauczyciele matematyki, biologii, fizyki, geografii oraz informatyki
- W działaniach projektowych może brać udział cała społeczność szkolna.
- Kryteria brane pod uwagę przy rekrutacji uczniów do udziału w projekcie: motywacja ucznia do udziału w projekcie, · zadeklarowanie uczestnictwa w projekcie przez cały okres jego realizacji, · pozytywna opinia wychowawcy.
- Zgoda na udział w projekcie jest jednoznaczna z wyrażeniem zgody na wykorzystanie wizerunku ucznia oraz publikację jego wytworów.
- Uczeń składa powyższą deklarację udziału w projekcie u koordynatora projektu.
- Lista uczestników projektu zostaje podana do publicznej wiadomości
- 4 Skreślenie z listy uczestników projektu
- W razie nie wywiązywania się z realizacji powierzonych uczniowi zadań projektu, koordynator zastrzega sobie prawo skreślenia ucznia z grona uczestników projektu.
- Koordynator zastrzega sobie prawo wykluczenia z udziału w projekcie uczniów rażąco naruszających postanowienia niniejszego regulaminu.
- 5 Kryteria kwalifikacji uczniów do międzynarodowych krótkoterminowych wymian uczniów do szkół partnerskich (mobilności)
- Rekrutacji dokonuje Zespół Projektowy.
- Wszyscy uczniowie biorący udział w wyjazdach zagranicznych uczestniczą na tych samych zasadach, które zostały zawarte w regulaminie.
- Z uwagi na to, że w wymianach może wziąć udział tylko 13 uczniów w ciągu 2 lat trwania projektu, udział w mobilnościach traktowany będzie jako wyraz uznania dla uczniów wyróżniających się szczególnym zaangażowaniem w realizację poszczególnych działań projektu.
- Do udziału w wymianach brani są pod uwagę uczniowie spełniający następujące kryteria:
- a) aktywny udział w pracach projektowych
- b) co najmniej bardzo dobra ocena z zachowania na semestr i/lub koniec roku szkolnego
- c) co najmniej bardzo dobra ocena z języka angielskiego, matematyki lub biologii/fizyki/geografii/ informatyki
- d) brak przeciwskazań medycznych
e)predyspozycje społeczne ucznia: otwartość, komunikatywność, łatwość nawiązywania kontaktów z rówieśnikami
- f) deklaracja przyjęcia ucznia (gościa) podczas wymiany w Polsce w czerwcu 2019r.
- g) aktywny udział w życiu kulturalno- społecznym szkoły i zaangażowanie w jej działalność
W przypadku, gdy liczba uczniów zakwalifikowanych do wyjazdu przekroczy ilość dostępnych miejsc, wówczas Zespół Projektowy podejmie decyzję w oparciu o kryteria 4a, 4b, 4c oraz 4d .
- Uczniowie mogą uczestniczyć w mobilności zagranicznej tylko jeden raz
- Przyjęcie ucznia ze szkoły partnerskiej nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem się do wyjazdu zagranicznego.
- 6 Zasady uczestnictwa w mobilnościach
- Uczeń może wziąć udział w wyjeździe wyłącznie za pisemną zgodą rodziców/opiekunów prawnych. Formularz zgody jest dostępny na stronie szkoły.
- Uczeń w terminie określonym każdorazowo przez koordynatora zobowiązany jest dostarczyć komplet dokumentów (zgoda rodziców, karta informacyjna danych osobowych) oraz pisemnego potwierdzenia zapoznania się z regulaminem wymiany. Ponadto, wymagana jest zgoda na udzielenie pomocy medycznej i posiadanie karty EKUZ (Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego).
- Uczeń zakwalifikowany do wyjazdu musi posiadać paszport lub dowód osobisty.
- W przypadku rezygnacji z wyjazdu ucznia bez uzasadnionej przyczyny, koszty wynikające z takiej rezygnacji (zmiana nazwiska na bilecie lotniczym, odwołanie rezerwacji itp.) ponosi rodzic/opiekun prawny ucznia.
- Wszystkich uczestników wymiany obowiązuje przestrzeganie przepisów BHP, przeciwpożarowych i kodeksu ruchu drogowego.
- Każdy uczestnik mobilności zobowiązany jest zachowywać się kulturalnie, dbać o dobre imię szkoły i kraju oraz nie naruszać godności partnerów reprezentujących inną kulturę, religię czy przekonania.
- Każdy uczestnik zobowiązany jest dbać o swój bagaż i pieniądze, przedmioty wartościowe oraz
o mienie i wyposażenie miejsca, w którym przebywa. - Nauczyciele nie ponoszą odpowiedzialności za zagubienie przez uczestników pieniędzy oraz zagubienie lub zniszczenie przedmiotów wartościowych zabranych na wyjazd.
- Uczestnicy wymiany mają obowiązek napisania relacji dotyczącej wyjazdu oraz przygotowania prezentacji informującej o przebiegu spotkania
- Każdy uczestnik wyjazdu musi być do niego odpowiednio przygotowany (odpowiedni ubiór, obuwie, dokumenty itp.).
- Opiekę nad uczniami sprawują uczestniczący w mobilności nauczyciele wskazani przez dyrektora szkoły.
- Każdy uczestnik zobowiązany jest bezwzględnie przestrzegać poleceń koordynatora projektu
i opiekunów. - Wszystkich uczestników wyjazdu obowiązuje ustalony program i rozkład czasowy dnia.
- W przypadku niepodporządkowania się lub złamania niniejszego regulaminu nastąpi wykluczenie ucznia z dalszego udziału w projekcie,
- W przypadku wyrządzenia szkody przez uczestnika wyjazdu odpowiedzialność finansową ponoszą rodzice/opiekunowie
- 7 Postanowienia końcowe
- Wszelkie kwestie sporne lub nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Zespół Projektowy.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia i obowiązuje przez cały okres trwania projektu.
- Regulamin jest dostępny u dyrektora szkoły, koordynatora projektu oraz na stronie internetowej szkoły.