W dniach 19–24 listopada 2015r. odbyło się trzecie międzynarodowe spotkanie uczniów i nauczycieli realizujących projekt Erasmus + Save Today – Survive Tomorrow. Gospodarzem była szkoła Gymnasio Pteleos w malowniczej Tesalii w południowo-wschodniej części Grecji. W wymianie wzięli udział uczniowie oraz nauczyciele z krajów partnerskich, czyli z Polski, Niemiec, Portugalii i Węgier.
I Społeczne Gimnazjum reprezentowała mocno żeńska grupa w składzie: Julia Cybulska, Julia Czochrowska, Natalia Ćwik, Lena Starmach oraz p. Monika Borkowska i p. Jolanta Michalczyk. Głównym celem spotkania była realizacja zaplanowanych działań projektowych oraz dał uczestnikom możliwość poznania kultury kraju oraz codziennego życia Greków.
W czasie spotkania uczestnicy zasadzili drzewa, założyli przyszkolny ogródek z ziołami, zbudowali karmniki dla ptaków, co w przypadku naszej drużyny okazało się nie lada wyzwaniem. Uczniowie pracowali także w grupach międzynarodowych nad trzecią częścią broszury dobrych praktyk, która tym razem dotyczyła odnawialnych źródeł energii w regionie. Grupa uczestniczyła w warsztatach zorganizowanych przez Uniwersytet Rolniczy w Wolos oraz zwiedziła eksperymentalną farmę ekologiczną prowadzoną przez uniwersytet oraz lokalną olejarnię. Uczniowie i nauczyciele mogli też zapoznać się z działaniem i efektywnością regionalnej stacji fotowoltaicznej oraz wzięli udział w warsztatach przygotowanych przez miejscowych zielarzy, którzy zajmują się medycyną niekonwencjonalną. Partnerzy greccy pokazali również gościom lokalne muzeum archeologiczne i entomologiczne z przepięknymi eksponatami motyli z całego świata.
Jednak największą atrakcją spotkania była niewątpliwie wyprawa do zapierających dech w piersiach Meteorów – masywów skalnych położonych w okolicy miasta Kalampaka i zwiedzanie przepięknych prawosławnych klasztorów położonych na szczytach górskich.
Spotkanie w Grecji było bardzo urozmaicone i udane, nie tylko pod względem merytorycznym, ale także kulturowym. Dało szansę uczestnikom zdobycia cennych doświadczeń i poszerzenia wiedzy.